Selasa, 30 Disember 2008

Jalan-jalan Makan Angin PartII

Sambungan....

Masa di Tamu juga... aku pun pergilah cari cenderamata untuk diberi kepada rakan setugas sempena exchange gift pot luck hari isnin nanti...
oleh kerana masa suntuk... sebab takut adik menangis di rumah.. jadi aku pun ambil jak la apa yang patut... aku beli dua.. sebab aku di wakilkan oleh teman setugas yang tidak sempat beli sebab sibuk uruskan anaknya yang akan balik dari KL nanti...
jadi sebab kesuntukan masa.. aku beli benda yang sama.. cuma warna berbeza... nanti boleh lah mereka berdua compare hadiah mereka... lagipun bukan mereka tahu pun siapa yang beri.. keh keh keh...
masa beli gift tu.. c kakak pula ternampak mainan yang ada di jual di situ... aku pun tak tahu mainan apa.. tapi sengaja aku tak mau kasi beli.. sebab hari jumaat tu aku dah belikan dorang ni mainan sorang tiga jenis dekat one Borneo...
malas aku nak kasi manja sangat... jadi sepanjang perjalanan pulang tu.. muncung si kakak tersangatlah panjangnya... malas aku nak layan... dah dekat sampai rumah baru aku pujuk... he he he..

sampai rumah adik pun sudah bangun.. jadi aku suruh budak-budak mandi sementara aku menyediakan hidangan.. pas tu dalam jam 1230 tengahari kami pun bertolak dari rumah.. kami sampai di sana dalam jam 1.30...

sampai-sampai je aku amik gambar ni...




Bayaran masuk untuk orang dewasa adalah RM10, kanak-kanak berusia 4-12 tahun RM5 dan di bawah umur tu tak payah bayar... jadi kakak dengan adik free lah masuk...

selamat duit aku....

Masuk saja di dalam tu.. aku pun ndak tau mcm mana mau ceritakan... di sebelah kanan taman ada beberapa patung buaya .. naik bot ada.. buaya besar ada.. buaya tarik beca pun ada..

kakak apa lagi.. tak buang masa langsung terus naik atas patung buaya naik bot... adik masih takut-takut.. padahal He is the reason kenapa kami pergi taman buaya hari sabtu tu... (adik selalu sebut nak tengok buaya.... )





Makluman: budak yang interframe kat depan tu sebenarnya aku tak tau anak siapa.. masa aku tengah nak tangkap gambar ni... budak tu pulak tiba-tiba naik kat depan.. ahh.. ambik ajelah.. since adik pun tak mau buaya lagi... enjin adik belum panas masa nih.. masih nak menyesuaikan diri dengan environment sekeliling... malu malu kucing nya orang berunai...

Aku pun sempat jugak berposing di atas one of the buaya... aku ingatkan patung.. tapi bila ayah sebut yang tu buaya betul yang telah di bekukan.. aku pun apa lagi.. terus lompat turun.. ye lah kan... terkejut lah juga... takut di terkam oleh buaya-buaya sekalian nih... he he he..

lepas puas bergambar dengan buaya-buaya nih.. kami pun pergi ke kolam ikan.. di tepi kolam ada digantung makanan-makanan ikan yang dijual RM1.00 sebungkus.. tak ada orang jaga tau.. cumanya digantung satu peti berkunci untuk letak duit... ada juga aku terfikir.. kalaulah ada orang yang tak jujur amik je makanan ikan tu.. tapi tak bayar... then otak aku menjawab... alah.. bukannya dorang rugi pun sebab yang makan pun ikan-ikan tu...

tapi nasib baik lah kami ni orang-orang yang jujur kan... he he he... adik suka sangat kat kawasan ni.. ye lah.. cantik betul ikan-ikan nya.. balik-balik di minta makanan ikan tu untuk diberi pada ikan.. tapi ye lah.. tangan adik dan kakak ni kan masih pendek.. bila dia buang je makanan tu... ada yang tak masuk pun dalam kolam.. kalau masuk pun betul-betul di tepi kolam.. jadi apa lagi.. basah lah kami... orang sebelah-sebelah pun tumpang ketawa tengok karenah kami anak beranak.. mcm orang tak pernah jumpa ikan hidup.. ha ha ha...

ikan-ikan berebut makanan...


For the rest of the story... tengok gambar je lah yer... he he he... tak tau apa nak cerita dah...


kakak pegang buaya hidup for the first time...


Adik dan kakak tengah try their best nak tangkap ikan yang tersangatlah liarnya.... dapat sekor... itu pun ikan yang terperangkap di dalam plastik... he he he

Bersambung.....

Tiada ulasan: