Selasa, 16 Disember 2008

C Adik Bawa Kereta...

Ini juga post dari blog lama... masa dadik usia 5 bulan..

********

ni lah ni mau di jadikan cerita.. abis nda tau apa sudah mau di tulis kan.. :p c adik yang baru berumur 5 bulan ni sudah pandai bawak kereta… nda picaya? nda picaya sudah…

hari tu aku pulang dari keraja.. malas mau balik rumah ambil baby car seat lagi.. jadi aku terus la bah ambil anak aku yang dua orang ni..kakak duduk di sebelah deraiber.. adik pula aku pangku.. abis alum pandai duduk sendiri lagi.. biasanya kalau yang d pangku tu kakak, abis la setereng tu di kerajakannya.. sampai kan masuk ke parit .. nasib baik jalan kampung tu damit nda banyak kereta.. kalau banyak.. nda tau lah..

jadi aku ingatkan c adik aku pangku ni ndak la pandai memigang stereng kereta tu.. rupanya lagi terer dari kakaknya.. eiii.. anak aku ni.. kuat tangannya kan memusing stereng.. nyaris kami anak beranak masuk dalam belitang.. apa la adik nih…

tapi apa-apa hal pun.. anak teruna aku ni memang aktif… masa umur dia belum masuk 5 bulan lagi sudah aku kasi masuk dalam baby walker… first taim dia masuk dalam baby walker tu lagi pandai sudah kakinya mengayuh.. apa lagi.. ketawa kami di rumah melihat gelagatnya..

ada hari tu.. dia dalam baby walkernya berjalan ke meja telepon. boleh pula meja tu tumbang di tariknya kain alas.. pas tu suka la hatinya sebab telepon tu tepat-tepat jatuh di atas meja baby walkernyer.. eii.. adik.. nasib baik jatuh d sana.. kalau jatuh atas kepalamu tu.. sampai esok belum tentu lagi kau diam dari menangis.. eiii.. anak aku ni.. gauk tapi manja.. paling ia pantang tingu mamanya jalan limpas-limpas ia.. mesti ia menangis mau minta ambil…

apa-apa pun.. aku tetap sayang anak-anak aku.. durang lah penawar jantung hati intan payung dan yang sewaktu dengannya…

i love u…
u love me..
we are happy family..
with a great big hug and a kiss from me to u..
wont u say u love me too..

lagu ni mama tujukan khas untuk kakak dan dadik.. cewahh.. sampattt lagi aku mendediket kan lagu ni tuk anak-anak aku..

Mama Rock! he he he

Tiada ulasan: