Jumaat, 2 Januari 2009

Belikan lah... belikan lah... belikan lah....

anak aku.. si adik dan si kakak tak boleh tengok iklan di tv.... apa apa yang di tengoknya dalam tv semua minta beli...

adik: mama.... nanti belikan adik ultraman yang besar...

kakak: mama.. nanti belikan kakak patung barbie...

adik: mama... nanti belikan adik itu.. belikan adik ini...

kakak: mama... belikan lah... belikan lah.. belikan lah..

aduhhh... sakit kepala aku...

kadang kadang aku just cakap... "iya.... iya.... iya... nanti mama belikan... "

tapi bila cakap macam tu... dia tanya pula... " bila mama mau belikan.... "

mama: tunggu la mama gaji...

tapi bila cakap macam tu... tiap-tiap hari bila balik dari kerja si kakak dan si adik ni pula akan tanya... "mama.... sudah gaji?????"

aduhhh... lagi sakit kepala.....

jadi sekarang ni.. bila kakak atau adik minta belikan mainan ke apa ke... yang ditengok di tv... aku just jawab... "minta belikan ayah... "

then adik dan kakak akan berlari pada ayah.. cakap belikan apa yang ada dalam tv... ayah pula akan jawab.. "iya lahhhh..... "

kadang-kadang tu.. kesian pula aku anak-anak aku lari sana sini sebab nak minta belikan mainan...

tapi bukan sebab aku tanak belikan apa pun.... dah banyak mainan aku belikan.. cuma biasa lah budak-budak... makin di layan.. makin la mintak macam-macam...

lagipun aku tanak manjakan anak aku sangat... dulu masa aku kecik pun bukannya mak dan bapak aku layan sangat permaintaan kami adik beradik nak mintak belikan mainan...

aku tanak anak aku spoil dengan benda-benda macam ni... aku nak mereka berdikari...

sampaikan bila si kakak minta belikan mainan komputer dan mainan doktor yang dia nak sangat tu... dia kata... "mama.. gunakanlah duit pecah kami kalau mama ndada duit"... ada ke dia nak suruh aku pakai duit tabung dorang... ha ha ha...

Tapi kesian anak-anak aku.. dapat mama yang kurang mampu macam aku nih....

Tiada ulasan: