Jumaat, 29 Mei 2009

Aku menge'Tag' Orang....

Nah... sebelum aku menge'tag' geng karas.. harus lah aku menjawab dulu soklan2 yang aku mau kasi sama durang ni kan... hehe

Tag 1: All About You.

1. Perkara pertama yang anda lakukan setelah bangun tidur setiap pagi
Tingu jam... klu masih awal tidur balik.. klu suda lambat kelang kabut la bangun.. hihihi..

2. Perkataan pertama yang keluar dari mulut anda setelah bangun tidur setiap pagi
isnin - jumaat : "Kakak... bangun, sekolah!"
Sabtu & Ahad: "Adik / Kakak, kasi kurang suara TV tu.. mama mau tidur nih... "

3. Perkara wajib yang anda lakukan sebelum pergi kerja
a. klu adik suda bangun, pujuk2 adik dulu... sambil peluk ciom...
b. hantar kakak ke sekolah...

4. perkara pertama anda lakukan setelah sampai ke tempat kerja
On Komputer...

5. Perkara terakhir yang anda lakukan sebelum pulang dari kerja
Kasi Off Komputer...

6. Perkara pertama yang anda lakukan setelah sampai ke rumah dari tempat kerja
Cari anak2 dulu ... tanya khabar durang.. durang OK ka.. ndak OK ka... kena dera ka.. atau mendera ka.. hehehe

7. Jika diberi pilihan, di manakah anda akan berada sekarang?
di rumah bersama anak2....

8. Bila kali terakhir anda memanjakan diri anda?
uiiii... rasanya lama sudah... nda ingat lagi..

9. Dengan cara apa anda memanjakan diri anda?
limpang2 sambil tingu TV tanpa ada teriakan2 halus.. "mama... suda berak!", "mama.. mau minum / makan"; "mama... adik / kakak tu jahat!"


Tag 2: to drive or not to drive?

1. Dengan cara apa anda pergi ke tempat kerja?
Klu laki baik ati.. dia hantar la.. tapi selalunya dia nda baik ati.. jadi tepaksa lah drive sendiri... sedeyyy...

2. Bila kali pertama anda memegang stereng kereta?
Masa mula2 mau belajar memandu...

3. Bila anda berjaya mendapatkan lesen memandu?
Rasanya dalam tahun 2001 atau 2002... ndak ingat suda...

4. Apa yang mendorong anda untuk mendapatkan lesen memandu?
jeles tingu kazen yang suda pigi kelas memandu.. tapi sia dulu dapat lesen oooo... bangga nih...

5. Apa perkara paling berbahaya pernah anda lakukan ketika memandu?
ini cerita masa bujang2 dulu la... masa tu henpon masih lagi bestfren yang utama.. mau di jadikan cerita.. masa tengah driving tu telepon berbunyi.. tapi nda tau letak telepon tu di mana.. cari punya cari... BAAMM... terlanggar tembok di depan telekom sana tu.. nasib baik di belakang teda kereta.. klu ada.. habis lunyai kereta ku di langgar.. (sebab aku kan di lorong laju)... dengan menggigil2 aku pigi paking depan wisma kewangan.. sebab mau tingu hancur teruk ka nda bahagian depan kereta aku nihh... cek2.. sib baik calar pun nda.. tapi rim cover nya terpelanting ntah ke mana... heh heh heh.. katar2 la juga masa tu.. suda la dakat jam 12 malam.. drive pun surang2 .. masa tu baru abis bertugas sebagai sukarelawan SUKMA tahun 2002 ka tu klu nda silap.. jadi sampai sekarang ni aku ingat.. don't cari telepon and drive.. kih kih kih..

6. Kelajuan maksima pernah anda capai semasa memandu?
130 km/j... nda picaya? masa tu aku ada janji mau jumpa boipren (cerita dulu2 la nih) di restoran sri pinang jam 11.30 pg... tapi kazen ku pula membawa aku pigi papar mencari lapis untuk songkok kawin bakal lakinya.. masa tu suda jam 11.00 pagi.. pas tu jumpa lagi surang kazen ku.. hantar durang balik Bongawan.. (mula2 hantar kazenku yang sekarang ni jadi biras ku.. pas tu baru hantar kazenku yang bakal kawin tu.. ) then baru aku bekejar semula pigi kk mau jumpa si boipren la kunuk... tu yang bw sampai 130 km/j tuh.. bila kana telepon.. malar jak aku jawab 5 minit sampai.. padahal.. si kawan suda tunggu mau satu jam.. kih kih kih.. tapi itulah kali terakhir aku jumpa dia.. sebab malam minggu dalam minggu yang sama tu.. aku ditemukan dengan Ayah masa majlis kawin kazen ku iteww... trus la melekat sampai ke hari nih... gitu la kisahnya.. kih kih kih..

7. Perkara yang boleh mendatangkan marah ketika memandu?
klu ada orang mau memotong.. tapi nda juga potong-potong.. pas tu cucuk2 dari belakang.. aku paling pantang tu.. habis la kana maki oleh aku .. sudah la pernah orang langgar lari aku dari belakang.. sib baik kereta ku kabal.. kimik sikit jak.. yang orang langgar aku tu.. rasanya pecah juga la cermin kereta nya.. kah kah kah.. tapi sakit ati juga la...

8. Kereta yang paling anda tak berkenan?
aku rasa sepanjang karier ku mengenal kereta nih.. aku paling nda berkenan tingu kereta juara.. mcm kotak aja aku tingu.. rasa2 nya klu kana kasi free pun aku amik la juga... tapi aku jual balik.. bulih ka tu??? kih kih kih..

nah geng karas... sila la jawab tag2 ku yang nda seberapa nih.. :

Leo
Besan
makmi
Yatie


Jan Marahhh.... kih kih kih...

3 ulasan:

Mrs LVoe berkata...

bole tahan gak ko bawa kete yea.. tgal kat sabah ker? which part?

Ika berkata...

heheh... itu cerita dulu2.. masa bujangan.. sekarang ni tak lagi.. dah jadi pemandu berhemah semenjak ada anak nih.. hehe

sekarang tinggal kat sabah.. area KK jugak la.. tapi tiap hujung minggu balik kampung sebab mak ngan bapak kat kampung rindu ngan cucunya yang dua orang niih...

Nisha sekarang kerja kat ner?

Mrs LVoe berkata...

ko pagil je farah.. kwn2 Uitm still called sha farah heheeh

keje kat USj skrg nie.xsangka aku jumpa ko dlm blog ;-)