Rabu, 20 Mei 2009

First Taim Dapat Tag...

Ayoyooo.. amma appa... yennadeii... keh keh keh..

tu lah orang bilang.. tekejut mawas aku bila tiba2 kana tag oleh si leo sahabat lama... selalu aku ketawa2 jak baca jawapan orang2 yang ditag sambil cakap dalam ati.. seb baekk nada orang tag aku.. ngeh ngeh ngeh.. tapi kenapa la pula ari ni ko tag aku leo.. ndak apa.. aku cuba la jawab ya.. jujur ka.. nda jujur ka.. ikhlas ka.. nda ikhlas ka.. aku pun nda tau.. tapi jawapan ni yang lahir dari hati nurani ku yang suci.. haha...

1) Apakah hubungan anda dengan insan yang mengetag anda?
Sahabat karib.. teman seperjuangan yang satu ketika dahulu tidak boleh dipisahkan... nya orang seni.. bagai irama dan lagu.. tidak mungkin dapat dipisah.. nya orang dulu2.. bagai isi dengan kuku.. tapi bila sudah kana transfer jabatan.. dan masing2 sudah berumahtangga... terlost kontek sekejap.. apatah lagi bila aku di haramkan masuk YM.. huwaaaa...

2) 5 impression aku terhadap dia?
a. Mesra Alam Semesta... tersangat lah mesra nya... aku ingat lagi masa aku mula2 kerja.. dia ajak aku pigi bekfest... then aku jawab.. "ndak apa la kak.. suda aku brekfest sama abangku tadi"... KAKAK LEO... hahahhaha..

b. Pengalah... it's not loser... apa yang aku maksudkan di sini.. dia selalu beralah dengan orang lain... ndak mau begaduh lah tu..

c. terlalu lah baik hati... hinggakan orang lain suka ambil kesempatan sama dia nih... seb baik aku ni lagi baik ati dari dia nih..jadi nda la aku mengambil kesempatan sama dia... keh keh keh...

d. shoulder to cry on... leo.. ko ingat lagi kita sama2 nangis dalam bilik server... huwaaaaa...

e. someone you can rely on... klu ada masalah.. klu ada rahsia.. yang top secret punya.. jangan malu dan jangan segan.. kasi tau jak sama dia nih.. gerenti ndada orang lain yang tau.. hehehe

well.. 5 jak kan... hehehhehe...

3) Perkara paling memorable yang dia pernah lakukan kat anda?
once upon a time.. ada seorang perempuan yang baru dapat lesen dan baru saja membeli kereta.. dan teringin membawa keretanya ke pejabat... dia dengan besar hati dan ikhlasnya menemankan perempuan tersebut balik ke putatan dengan menaiki bas.. (walau opisnya di kk dan opis perempuan tersebut di STC.. sanggup tu dua2..) then ambik kereta.. bawak kereta.. dan dijadikan cerita.. kereta tersebut mati di trafik light tanjung aru.. sambil si perempuan mau menangis dan bergagar2 mengidupkan enjin kereta yang sudah 3 kali mati... dia dengan tenang.. walaupun bergagar pada masa tersebut cuba menenangkan perempuan tadi agar dapat menghidupkan enjin keretanya dan seterusnya mampu membawa kereta sehingga sampai ke STC... (bukan di KK)... dan walaupun perempuan tersebut tidak menghantar nya kembali ke KK.. dia dengan rela hati menumpang bos kepada perempuan itu untuk balik semula ke pejabatnya di KK... so sweet the memories...

4) Perkara paling memorable yang dia cakap kat anda?
"ndak apa.. sabar ko ika.. paduli la orang tu hon hon ko... " mcm tu la lebih kurang...
"mari kita eskape pi tingu wayang"!... hahahha.. ini ka leo kata2 keramat yang kita kantoi sama Mei Ling di standard charterd tuh... hahahhaa

5) Kalo dia kekasih anda, anda akan....?
Walaupun Mr X pernah cakap kami ni macam lesbian... hahaha... tapi itu semua nehi mungkin... aku ni stret... selera ku cuma untuk lelaki.. kah kah kah...

6) Kalo dia jadi musuh anda, anda akan...?
Selisih 44 malaikat... not even in my dreams.. she is so sweet to be any living thing enemies...

7) Kalo dia jadi kekasih anda, dia perlu improve dalam...?
sudah ku bilang tadi.. nahi mungkin... sepeking hindi kunuk..

8) Kalau dia jadi musuh anda, mungkin kerana...?
even kalau aku rampas mr bads pun aku rasa dia nda akan jadi musuh aku.. mcm aku ckp tadi la.. she is soooo sweet to be enibodi enemies... dangan semut pun dia kasiann... hahah..

9) Overall impression tentang dia?
ehem ehem... buli rujuk jawapan numbul 2 ya...

10) Da' most desirable things to do to her/him?
If only i could turn back the time... aku mau menghadiri majlis perkahwinannya yang aku termiss atas sebab2 yang tak dapat dielakkan dan memberitahunya.. she is the most beautiful bride in her wedding dress...

11) Apakah anda rasa pandangan orang terhadap anda?
Apa yang sia rasa ya.. masin??? tawar?? manis??? ntah la.. mungkin aku ndak paduli pun apa yang orang lain pandang terhadap aku.. ngeh 3x... me and my own world... sampai kana kata "Katak Bawah Tampurung!"

12) The character of you for yourself?
Character of me for me??? hmmm.. susah sikit mau jawab niehh... ni mau mengkaji kitab "orang yang bernama Siti Atika " ni karang malam dapan cermin... kah kah kah...

13) On contrary, the character you hate bout' you?
Toooo Pity on myself... aku paling nda suka ni.. kalau sedih2 tu selalu la aku simpati sama diri aku sendiri.. terutamanya.. "kalau aku mati.. ada ka orang sedih nih!" .. pastu.. huwaaaa.. makin la aku nangis...

14) The ideal person you want to be with....
Bersyukurlah sia dapat hubby sia sekarang nih.. hehehe

15) For people who likes you, feel something bout' them!
For people who likes me?? ada ka?? hehhee.. pada siapa2 yang suka sama aku tu.. ndak kira la.. suka berkawan ka.. suka berlawan ka.. terima kasih lah aku ucapkan kerana sanggup terima diri aku yang ndak seberapanya ini.... terima kasihhhh tak terhingga... muah.. muahh.. (sambil bagi aksi flying kiss ala2 artis yang ramai peminat.. applauseee... ) PRASAN...

16) Nak tag....
Mau tag siapa ya... aku teda sepa2 mau di tag (sebab semua suda kana tag.. hahaha) .. cuma siapa yang sudi menjengah blog aku ni dan belum mendapat tag ini.. sudi2 lah menjawab tag ni ya..


sekian, terima kasih.. lain kali tag la lagi... hahahha..

2 ulasan:

LeeYo berkata...

ikaaaa aku ingat tul suma kenangan² kiat tu terutama muka ko yg gubra bila mati enjin d terpaik lite sm d dakat pelabuhan hihihi..last² aku ikut jua bos mu ke KK. dan paling aku ingat napa kita ni jd kwn baik.. psl kita ni dua² "bengap" ingat ko tu ikaaa huahuahuaaaa...

Ika berkata...

hahahhaa... dari tadi aku tercari2 perkataan tuh leo.. mati nah.. baru seminggu ku keraja udah ku kana katakan "bengap".. kih kih kih.. mangkali pasal tu la chemistry kita kuat...

adeii.. ndak bulih ku lupa.. enjin ku mati di tangah jalan.. tp nda apa.. berkat penyabaran mu tu aku jadi driver f1 suda sekarang... hahaha