Selasa, 28 Julai 2009

Terkenang Semasa Dulu....

Aku ingat lagi kenangan masa aku sekolah rendah dulu..

masa tu tengah giat ditayangkan drama-drama dari jepun.. Gaban lah... kesatria baja hitam lah.. miss comet lah.. chiaki lah.. dan ada satu drama yang aku lupa tajuknya tapi mendatangkan kesan yang mendalam dalam kehidupan sepermainanku masa tu..

kisahnya mengenai seorang pemain bola tampar, alamak.. aku lupa la namanya.. sudah lah tajuknya aku lupa.. nama karakter dalam drama tu pun aku lupa.. tapi aku suka cerita nih.. tiap-tiap petang isnin hingga jumaat klu aku nda silap jam 4.30 petang mesti aku suda depan tv mau tingu drama nih.. Kalah Oshin tuh... pas tu lepas habis drama ni.. kami pakat lah ramai-ramai main bola tampar di padang depan rumah.. aku siap ikat rambut mcm watak utama dalam drama tuh.. siap buat summersault bila mandi di sungai depan rumah.. kah kah kah.. perasan terrer la tu kunun...

tapi sebab budak lelaki di kampung aku tu selalu ejek aku buat pesen rambut cenggitu lah agaknya kenapa sampai sekarang aku nda pernah main bola tampar lagi... serik agaknya.. kih kih kih.. lagi pun aku takut.. kalau aku main bola tampar lagi .. mesti pihak lawan kalah teruk dek pukulan summersault ku.. dan juga mungkin aku punya teammate marah giler ngan aku sebab aku asik buat pukulan yang killer sampai habis bola-bola pecah semuanya.. kih kih kih..

dan untuk mendatangkan kembali nostalgia kanak-kanak kita.. sila lah tonton video ini... hihihi..

2 ulasan:

LeeYo berkata...

ikaa..klu nda silap nama dia c chun ehehe atau jun la gitu... aku pn suka drama tu klu dia terais "samesoooollllttt" ekekeke... klu c gaban biasa laaa..."hantar ke lubang setaaannnn" atau pun "gaban bertukar dalam masa 0.01 saat mari perhatikan dalam gerak perlahaaannnn" ekekeke... gila drama nipon la kita dulu² ikaaaa...

Ika berkata...

iyaaaaaa leooo...

aku pun ingat nama watak tu c chun.. kih kih kih..

aku ingat juga tu kata kata hikmah "gaban zip potong dua" kikikiki...

siok ba kan dulu dulu tuh.. cuba ko tingu lagi cerita gaban sama kesatria baja itam sekarang ni.. musti ko terpikir.. ngapa la aku minat cerita ni dulu... kih kih kih