Rabu, 15 Julai 2009

Malasnya Nak Kerja....

Hmm... bila sudah cuti lama... rasa malas mau kerja... mau menulis pun tiada idea...

lupa pula.. sempena dengan harijadi aku hari tu.. oleh kerana kerajaan malaysia ni ndak mengiktiraf harijadi ku sebagai cuti umum.. maka aku pun mencutikan diriku selama dua hari.. (13 & 14)... bukannya ada sambutan pun.. tapi mimang gitu tiap2 tahun musti aku mencutikan diri sekurang2nya sehari..tapi klu harijadiku jatuh pada hari kelepasan am.. maka nda payah lah aku mencutikan diri ku.. hehehhehe... saja ja bah.. mau spend some quality time with my family... :)

tapi tu la.. bila suda lama cuti.. bertebiat la malas mau buat kerja.. mulut asyik menguap saja.. mata pun asyik berair saja.. otak pun membeku.. kerja pun terbiar... bila mentaliti suda sakit.. badan pun habis sakit2 jadinya.. ada rasa mau jumpa doktor lah.. mau sick leave lah.. adehhh.. macam macam..

mau lepak tampat besan.. dia cuti-cuti malaysia pula start hari ni.. entah2 sudah landing mangkali durang sana di Ki il sama si ija.. hmmm.. siok laaa durang .. klu nda aku pun join da club la cuti2 malaysia... tapi apa boleh buat.. rezeki telampau murah kan.. klu aku ikut.. gerenti pramugari2 yang cantek nda kasi aku naik kapal terbang... takut terberanak.. kih kih kih.. apa2 pun semoga besan sama si Ija akan enjoy selama beberapa hari cuti2 malaysia nih...

dan aku pula??? hmmm.. sini aku sendiri2 sambil mata kuyu.. mulut menguap.. tekan2 keyboard.. sambil dalam hati berkira2 mau sick leave sebab mentaliti ku sudah mengatakan.. "sakitnya aku punya belakang nih!".. kih kih kih...

Tiada ulasan: