Khamis, 17 Disember 2009

Hazimi Update...

Semalam bawa la Hazimi pg klinik untuk jarum 3 bulan..

kami pergi petang.. bertiga jak kami.. aku, Hazimi dan juga ayah.. si kakak dan si adik tinggal di rumah. Malas aku mau bawa.. menyemak jak di klinik.. bukannya mau dilarang pun.. habis belarian sana sini macam mama dia punya rumah jak.. kin panas.. hehehe..

sebenarnya sebab ada orang jaga bah tu.. sebab tu di kasi tinggal.. lagipun sepupu-geng-kamceng-nya-si e'el- masih ada di rumah..

kami sampai sana dalam jam 1.57 gitu.. klinik pun masih kunci lagi.. pas tu jam 2.00 klinik buka.. punya lah ramai yang berbaris mengambil nombor..

aku pula sebab hazimi punya kes sepatutnya di dengar 2 minggu lepas.. jadi aku ambil nombor untuk cicir punya...


di bahagian depan kaunter tu ada satu staff yang daftar semua kad yang ada di sana tu.. jadi kebetulan hari tu JM H.....H ni yang bertugas.. JM ni aku tak tau lah.. aku ndak pernah pun nampak dia senyum.. dari aku mendaftar untuk mengandung... sampailah aku bawa si jimmy jarum 3 bulan.. asyik marah-marah saja.. agaknya tiap kali aku datang dia ni period kot.. kih kih kih.. tak pe.. think positive..

ndak lama lepas tu dia panggil aku.. dengan masamnya dia tanya.. bila sepatutnya temujanji.. aku cakap la dua minggu lepas.. tapi sebab aku kursus aku ndak dapat datang.. dia tanya marah-marah.. "kamu ada telepon sini ka kasi tau?" aku cakap "ada".. dia tanya lagi.. "ada kena set temujanji baru?" aku pun cakap "ada.. orang tu cakap (aku tak tanya pun nama JM yang sambut telepon aku hari tu).. datang jak hari ni"... dia tanya lagi.. "dia suruh datang petang?" aku jawab.. "Ya"... pas tu dia pun tulis something .. ntah apa ntah.. dia tak cakap apa-apa pun.. so aku pun berdiri la di situ tunggu kalau ada apa-apa lagi.. rasanya adalah seminit aku berdiri di sana.. then dia dongak cakap kat aku "tunggu lah kami panggil"... ok.. aku trus duduk balik..

tengah tunggu-tunggu tu.. tuppp.. mati karen.. adehhh.. bikin panas tul.. sudah la si jimmy ni ndak tahan panas.. melaung-laung si jimmy di klinik... tunggu giliran pun bukan main lama lagi.. jam 3 lebih baru giliran c jimmy kena panggil... kami yang seken last.. padahal kami yang awal sampai.. itu aku boleh tahan lagi.. sebab salah aku jiga tampal di kad si jimmy tu kes cicir..

jumpa doktor.. sib baik doktor tu baik ati.. peramah sangat.. muka dia ada iras mcm si leo.. ehh.. leo ada ka keluarga mu yang jadi doktor.. memang mcm ko la rupanya..



Lepas jumpa doktor.. dorang pun setkan lah tarikh temujanji doktor lagi.. (bulan 3 nanti) lepas tu ada satu JM ni tanya bila aku pigi klinik.. aku cakap sepatutnya hari ni sekali jumpa doktor dan jarum.. trus JM ni panggil JM H....H nih.. "Kak .. klinik".. bilangnya..

maka JM H ni dengan muka masamnya pun ambil kad si jimmy terus masuk bilik no#... dia ndak panggil lagi tu.. aku pun ikut je la.. masa tu c jimmy masih lagi menjerit-jerit kepanasan + mengantuk mau tidur..

masuk jak dalam bilik tu.. dia marah-marah.. dia bilang "sepa la yang pandai sangat kasi aku appointment klinik sama jumpa doktor nih" .. (jadual dorang hari rabu khas untuk jumpa doktor saja.. )..

Aku dalam hati sudah menyirap nih.. dalam hati aku cakap "itu korang punya pasal lah.. " yang dia bising-bising depan aku.. adakah aku yang bersalah???

Mungkin dia perasan yang aku sudah mula naik menyampah masa tu.. yalah.. sudah la hazimi mengamuk.. dia pula mau mengamuk lagi depan aku..

last-last dia cakap "sepatutnya hari rabu kami ndak entertain orang klinik biasa.. sebab hari rabu ni lah masanya untuk kami buat filing mingguan kami"... aku diam jak.. angguk pun tidak.. geleng pun tidak.. tapi dari segi nadanya.. rasanya dia rasa serba salah lah tu.. pas tu dia sambung lagi.. "nasib baik ko cakap tadi mau jumpa doktor.. kalau klinik biasa tadi tu sudah aku suruh ko pulang"... aku diam jak... tapi masa tu aku sudah cool down.. ye lah aku ni kan pemaaf orangnya.. (cheh!)...

lepas tu semuanya berjalan mcm biasa la.. kami pun berbual mcm biasa.. senyum-senyum.. pas tu jarum.. sebelum jarum.. si jimmy ni sempat tertidur.. jadi kena la bangunkan dia supaya dia ndak terkejut.. bila jak di bangunkan.. naaaa... suara si jimmy mengalahkan orang yang sudah kena jarum.. tambah lagi kena jarum.. lagilah kuat suara si jimmy.. tapi ndak lama.. pas tu dia tidur balik.. tapi ndak lama.. ada kali 2 minit dia diam.. pas tu menangis lagi.. sampai lah ke kereta dia menangis ndak diam.. sumbat putingnya baru dia diam dan tidur..

si jimmy ni kan... memang.. paling cerewet dalam dunia.. dia ni ndak tahan di pegang lama-lama.. mesti dia menangis.. sebab dia lagi selesa berbaring.. bila kena baringkan.. ketawa-ketawa la dia tu...
sekarang ni si jimmy sudah pandai pegang botol nenennya sendiri.. tengok aja lah gambar-gambar dia tu.. asal di sumbatkan dengan botol.. cepat la tangan dia tu memegang botolnya.. tapi masih perlukan guide.. kalau ndak.. telepas botol tu dari mulutnya.. teriak lah dia tu..


rakus jak kan dia ni kalau menenen.. hehehehe.. siap ada bunyi-bunyian lagi tu... gulk.. gulk.. gulk.. bikin ketawa pula si jimmy nih.. pandai dia buat bunyi...


ni muka dia mengantuk mau tidur... kalau lambat ditidurkan.. mengamuk la tu.. lagi satu dia nih.. mcm tau-tau jak gambar dia mau kena ambil.. asal dia nampak jak telefon mamanya di depan muka.. pandai la dia tu buat pose sambil tengok kamera... isk isk isk.. pandai bergaya anak aku nih..
yang aku lucu.. dalam telefon aku ni ada satu video "tikus palau" nanti aku cari di youtube kalau ada.. dalam video nih.. tikus ni menyanyi untuk dapatkan keju.. mungkin ada yang sudah tengok.. tapi ini versi sabah punya.. muzik dan senikatanya memang lucu.. sampai si kakak pun hafal lagu nih..
dijadikan cerita.. asal pasang saja video nih.. pas tu di hadapkan depan si jimmy.. habis terangkat kepala.. tangan dan kaki mau mengambil tu telepon.. begitu beriya-iya mau mengambil telefon tuh... bila dapat.. apalagi masuk mulut la jawabnya.. tapi bila ndak puas hati.. naaa.. satu kampung boleh dengar dia teriak.. hehhe.. jimmy.. jimmy..
itu la apdet pasal si jimmy.. rindu la sama anak mama nih.. ndak sabar mau pulang kerja... peluk peluk.. cium ciumm...
p/s: 3 minggu lepas.. mama marah sama bapa pasal nama si jimmy.. dia bilang "cuba kamu bagi nama dulu anak ah.. apa namanya ndak ketentuan.. jimmy.. jimmy.. " mama ingat tu nama.. nama orang putih bah..
pas tu bapa jawab "apa lagi mau di bagi nama! sudah mamanya bagi nama bagus-bagus"...
kami semua di rumah senyumm jak.. ye la.. nama si jimmy kan Akmal Haziq Hazimi.. berpeluh-peluh aku mencari nama tu di internet.. siap dengan maknanya sekali.. tapi mau di pendekkan.. kami panggil si jimmy jak.. kadang-kadang panggil penuh Hazimi.. sekarang mama pun pandai sudah panggil jimmy.. kih kih kih..

Tiada ulasan: