Jumaat, 13 November 2009

Nyaris Nyaris... Syukurlah...

masih lagi bergegar segala jari jemari dan seluruh badan ku nih!

Malam tadi aku bermimpi.. mimpi yang jalan ceritanya agak mengarut.. tapi intipatinya agak meninggalkan kesan la juga..

malam tadi aku mimpi.. ada seorang nenek tua, ntah apa namanya.. aku pun ndak ingat.. dalam mimpi tu.. nenek tua tu kata.. aku akan mati hari sabtu!

Itu semua mainan tidur. Agaknya aku terikut-ikut cerita Tower 13 episod akhir malam tadi, di mana anak dia boleh ramalkan papa dia akan mati.. "Bagunan ni bagi tau saya.. papa akan mati. Sekarang!" huh.. sadis sungguh ayat tuh... itu lah agaknya sampai aku termimpi-mimpi tuh!

Tapi apa kes!

Tadi, aku lambat bangun. lambat mandikan Hazimi, kasi tidur Hazimi.. Lambat hantar kakak pergi sekolah.

Tapi aku ndaklah drive dengan cara merbahaya ataupun dengan kelam kabut seperti mana orang lain yang sudah lambat. aku masih memandu cara berhemah.. heh heh heh..

sampai di bulatan sebelum hospital tu.. bulatan pertama selepas bulatan kg. kopungit tuh.. aku nampak kereta dari arah kepayan ridge memang tak ada.. Clear ya Amat. sungguh.. aku ndak tipu.. buat apa aku mau tipu kan. memang tiada kereta.. ada pun yang baru keluar dari bukit tu.. so memang jauh lagi lah kan? sampai aku cakap dalam hati.. "ehh.. apasal clear sangat hari nih?" ya la.. biasa kan sana tu yang paling Jem...

aku pun jalan la terus. TAPI... Teeeeeeeeeeettttttt aku kena hon kuat. punya lah aku terkejut. nasib baik orang tu brek.. kalau tak.. bedebum la sudah.. aduh.. takut betul aku.. nasib baik tak berlanggar..

umur masih panjang.. syukur.. mungkin sebabnya hari ni hari jumaat kot! kalau hari sabtu.. agaknya sudah berlanggar kali kan? iskkk.. na'uzubillah.. minta lindungi dari Allah..

sorry lah.. pemandu kancil-yang-aku-ndak-sempat-tengok-nombor-platnya.. aku betul-betul ndak nampak kamurang.. betul betul.. sumpah di hari jumaat yang mulia nih.. sorry ya..

Apapun syukur Alhamdulillah.. nyawaku masih dipanjangkan oleh Allah.. dan semoga usiaku dipanjangkan olehNya dan dianugerahkan kesihatan olehNya agar aku dapat mendidik dan melihat anak-anakku membesar.. AMIN...

p/s: malam tadi tengok berita.. presiden cuepacs mintak tambah bonus rm 500.00 dari PM untuk kakitangan berskel 1 hingga 54 .. agak agak kamurang PM kasi tak? aku rasa mcm takkkkkk ajeee...

p/p/s: rasa-rasanya kerajaan negeri kasi tak kita bantuan khas rm500 yang diumumkan PM sebelum raya tuh? mintak-mintak la dia kasi masa pembentangan bajet minggu depan nih..

hi hi hi...

Tiada ulasan: