Jumaat, 13 November 2009

Big Flower Horn...

Aku ndak tahu la apa nama sebenarnya penyakit nih. tapi misteri sungguh.

Penyakit ni ganggu anak kedua aku! c Dadik. Mula-mula yang kena c kakak.. tapi sejak bapa aku kasi mandi c kakak masa aku melahirkan Hazimi tu hari.. penyakit tu terus hilang dari badan c kakak.. tapi yang kesiannya.. c Dadik pulak yang kena..

sebelum ni.. memang langsung ndak pernah budak-budak ni kena sakit macam ni. kali pertama dia menyerang.. c kakak lah yang kena... masa kami baru pindah ke rumah sewa yang baru nih. rasanya dua tiga hari selepas kami pindah. Dadik langsung ndak kena masa tu..

kesian bah.. kalau sudah datang tu kan.. habis gatal-gatal dan bengkak seluruh badan.. mula-mula aku ingat gatal biasa jak.. sebab budak-budak ni punya pe'el sebelum tidur mesti minta garu belakang.. aku pun fed up lah.. siap marah-marah lagi.. tapi bila aku tengok badan c kakak masa tu.. trus aku jadi takut.. aku suh dia mandi.. pas tu kasi bedak tebal-tebal dan aku paksa dia tidur.. walaupun memang susah dia mau tidur sebab masih gatal..

tapi selepas berubat dengan bapa.. penyakit tu terus hilang dari badan c kakak.. dan berpindah pula pada c dadik..

Kesian adik.. teruk adik kena.. c kakak setakat bengkak-bengkak di badan jak DAN.. kecil-kecil .. c dadik.. cuba kamu tingu sendiri..

perasan ka dahi dia tu??

Nah.. have a closer look.. ketara ka???

nah lagi.. shoot paling ketara! bak kata pepatah.. "bertelur di dahi"
Ntah lah.. aku pun ndak tau.. penyakit apa namanya nih.. kalau sudah menyerang.. habis gatal-gatal mana yang kena tuh.. yang menjadi MISTERI Nusantara nya.. penyakit ni hanya menyerang pada waktu malam.. masa awal malam tu.. dia datang kecik-kecik jak.. bila sudah tengah malam.. haaa.. mula la bertelur di dahi.. ini kali ke-2 dahi dadik bertelur nih.. gambar ni di ambil jam 12.30 malam.. masa tu aku heran kenapa c dadik ni ndak boleh tidur dan asyik garu-garu.. bila aku bukak lampu.. masya-Allah.. rupanya itu dahi sudah tumbuh telur..
dan lagi misterinya.. ke esokan paginya.. bila bangun tidur.. telur tu sudah hilang...

aku pernah kasi tau bapa.. sebelum ni memang ndak pernah pun penyakit ni timbul.. cuma lepas pindah ke rumah sewa baru ni jak..
bapa aku bilang.. rumah kami tu ndak berapa bagus.. lagipun sebelum kami masuk rumah tu pernah kosong.. masa first time aku masuk rumah tu pun aku sudah rasa lain macam..
nasib.. nasib.. sudah lah susah mau cari rumah sewa sekarang nih.. dapat pula rumah yang .. aduhhh.. nasibb.. nasibb.. sabar je la...
minggu ni balik kampung.. mintak bapa kasi ubatkan c dadik ... harap-harap lah sembuh..

Tiada ulasan: