Isnin, 9 November 2009

Jiran Aku...

Nih cerita pasal jiran aku nih..

Jiran aku nih senyap orangnya... kalau dia ada di rumah pun.. macam tak ada di rumah.. (isteri dia lah.. kalau suami dia... tak mo la cerita.. ) sampai kadang-kadang aku naik malu.. ye lah.. kalau kami ada di rumah.. suara aku je lah yang boleh di dengar sampai nun di hujung kampung.. apa boleh buat.. nasiblah dapat anak mcm si dadik yang hyperaktif..

well.. husband dia Polis.. PGA kalau tak silap aku.. pukul 7.30 dah keluar pergi kerja.. bukan aku mengintip tau.. tapi tiap kali dia kuar akan ada bunyi SREEEEETTTT... yang membingitkan telinga.. Bunyi Grill la tu.. pintu rumah kami berkembar.. jadi dengar lah.. he he he..

nak di jadikan cerita aku yang tengah ndada idea mau cerita apa nih..

bini dia nih.. suka sangat dengar lagu-lagu hindustan.. tiap kali aku hantar si kakak balik dari sekolah mesti dia tengah pasang2 lagu hindustan.. aku pun apa lagi lah.. suka tumpang sekaki.. dia pasang lagu hindustan sebelah.. aku tumpang nyanyi di sebelah.. kih kih kih.. ndak tau la dia dengar ka ndak..

Bukan apa.. dulu masa muda remaja aku suka sangat lagu lagu hindustan ni.. tapi bukan hindustan sebarang tau.. hanya lagu-lagu di zaman kegemilangan shah rukh khan.. hritrik roshan.. salman khan aku kurang sikit.. tapi zaman-zaman tu la lagu-lagunya siokkk sangat.. ada lagu yang aku ingat sampai kini.. ada juga yang aku sudah ingat-ingat lupa..

yang jiran aku pasang nih.. dari lagu mohabbatein... kaho na pyar hai.. ntah filem apa lagi .. aku pun nda ingat tajuknya.. tapi. lagunya aku Layaaaannnn... hehehe..

itu lah jiran aku ni.. walaupun aku hanya pernah dengar sekali suaranya (masa dia tegur Hazimi "eeeiii baby") tapi aku suka la lagu-lagu hindustan yang dia pasang tuh.. membuatkan aku teringat nostalgia zaman dulu dulu.. hihihi..

p/s: ini lah cerita orang yang belum ada idea menulis.. :) jangan marahhh...

2 ulasan:

MaMaMiE berkata...

Bagus ko ika, jiran pasang lagu ko nyanyi, klu aku jiran pasang aku joget...heheheh...

Ika berkata...

kah kah kah..
makmi.. bukan apa bah tu.. mau menumpang berkat lagu hindustan..
mau juga aku tumpang joget sekali .. tapi nanti c dadik sama c kakak tumpang shuffle.. haru aku.. kih kih kih..