Isnin, 11 Januari 2010

Ku Di Dalam Dilema...

Tahun ni macam banyak peristiwa yang berlaku.. ada yang baik.. ada yang kurang baik.. ada yang syiok.. ada yang kurang syiok..

Pengakhiran tahun lepas aku ditukarkan ke bahagian lain atas permintaan sendiri.. tahun baru ni.. aku berpindah ke bahagian baru yang aku minta tuh..

Pengakhiran tahun lepas juga.. kereta hadiah daripada hubby keluar... hari ni.. setelah 11 hari tahun baru, baru aku berani bawa kereta tu ke opis.. tu pun gagar gagar kaki... heh heh heh..

Pengakhiran tahun lepas juga.. bahagian admin tempat sebenarnya aku berkhidmat telepon untuk offer aku pindah ke kawasan lain.. hari ni.. aku dapat tahu dari bos ku yang baru.. 15 hb perpindahan itu berkuatkuasa... tapi aku belum dapat surat pun.. entah lah..

aku sebenarnya dalam dilema.. nak pindah tak nak pindah?.. kalau tak pindah pun syiok juga... cuma sudah 10 tahun aku menginap di sini.. lambat laun kena pindah juga kan? so.. daripada pindah ke tempat yang aku tak tahu di mana.. lebih baik lah aku terima perpindahan yang daerahnya dekat dengan kampung halamanku.. ye tak? lagipun awal tahun tu ayah ada ajak kami pindah semula ke kampung.. katanya senang kalau dia nak pergi outstation.. ada mama dan bapa.. aku pula kata tak mau.. sebab jauh nak ulang alik.. jadi kesempatan ini.. ayah kata jangan lepaskan.. terima saja.. aku pun terima lah juga...

lagi satu.. kami punya perancangan bila dah pindah, kami nak buat rumah di kampung.. masalahnya di sini.. sama ada nak berumah di tepi pantai.. atau nak berumah di tepi sungai? aku dalam dilema betul lah ni..

aku nak juga berumah di tepi pantai.. siapa yang tak nak kan? tapi masalahnya.. dari segi kemudahan infrastruktur.. tiang letrik belum ada... sumber paip jauh... tiang telepon pun ye'lek.. nak pasang boleh.. tapi kena tunggu lama dan kena tambah RM.. satu tiang bukan murah beb/.. tus Tus jugak la keluar... adehhh... mana nak cekau duit?

alternatifnya.. berumah di tepi sungai dekat dengan rumah bapa dan mama sekarang.. mula mula aku minta izin bapa nak berumah di sana.. bapa cakap tanah tu di wakafkan untuk buat surau.. tapi latest info yang aku tau.. tak jadik pula buat surau kat situ sebab penduduk kampung ndak setuju.. jadi bina semula surau di tapak lama..

aku pun tanya la bapa lagi.. bapa cakap.. suka hati kamu lah.. tapi aku macam ndak sedap hati la.. bukan apa.. dulu aku pernah nak berumah di tanah mama di sebelah rumah abangku.. mama cakap ok.. tapi bila kami dah timbus tanah tu.. mcm mcm hal pula berlaku.. cakap air takungan pak itam ndak boleh keluar lah! cakap itu lah.. cakap ini lah.. last-last.. malas aku nak teruskan niat.. walaupun sudah berlori-lori tanah kami beli untuk timbus kawasan tu.. hampeh tul la!..

jadi sekarang ni aku ndak la mau pisang berbuah dua kali.. nanti sudah pacak tiang.. rumah sudah siap.. tiba tiba banyak suara sumbing yang kedengaran.. mau ndak mau nanti bercabut tiang juga la tuh!.. tu yang aku malas tuh.. tapi apa-apa hal pun.. aku mau bincang lagi dengan bapa.. dengan adik beradik semua.. kalau semua kata ok.. maka kami akan berumah di situ.. kalau ada yang kata nda ok.. maka kami akan berumah di tepi pantai...

geng... wish me luck..

5 ulasan:

Puan Saiman berkata...

Gud luck...walaupun semua orang yg rapat mau pindah...mula2 si daling, skrg ni adik..lps ni Ija pulak..sedih ni... tp dimana pun adik pindah dan di mana pun rmh adik... kakak ttp akan sampai 1 hari nnt, Insyaallah.... mudah2an Amin...

Ika berkata...

insyaAllah..

alah kak.. byufo** tu ndak la jauh sangat bah tu.. 2 jam naik kuda putih sampai tuh..

lagipun bongawan tuh naik kuda putih nda sampai satu jam tu sampai suda...

bah.. klu sudah mau sampai nanti jangan lupa kasi tau berapa dulang kita bawa ahh.. boleh aku kasi lebih dulang untuk di bawa pulang.. hahahahaha...

Puan Saiman berkata...

Hahahahaha...aikkk faham jgk adik...kakak mau dtg 1 hari nnt ah...Amin..mudah2an.....hahahahaha

p/s: klu la anak2 terbaca blog kita 1 hari nnt kan, mesti drng ckp...sort sdh mama aku ni kali...hahahaha, padahal sikwn masih lagi Tahun 1, satu lagi Tadika....warghkakakaka....

hannie berkata...

funny juga baca kamu punya komen nih.
eh.. ka.. Good luck ya!
tapi macam mana pun, macam senang saja mau buat rumah. sia nih pula.. rumah dah ada.. tapi dapur belum ada..hahaha..

Ika berkata...

kak kate: hahahha.. tu la bah.. giling giling kepala anak-anak baca blog mama durang nih.. pas tu guling guling.. pasal ndak mau.. hahaha.. mimang sot ba mama durang nih..

Moi: hehhe.. thanks moi.. ko bagus lagi ada sudah rumah.. dapur tu, klu ko teda buli pinjam dapur si alau...keh keh keh..

sia ni.. tapak rumah pun masih 50-50 mau di mana.. kalau pasal buat.. sia nda payah pikir.. pasal hubby sia kan pandai bikin rumah.. hehehe..