Rabu, 13 Januari 2010

Buah Apakah Ini?

Tarraaaaa....

sepa tau ini buah apa?



Sila teka ya.. jangan malu-malu.. siapa dapat teka dengan betul.. akan dapat buah ni 1 kilo pada musim buah ni akan datang.. ehhehehe..

Klu.. kalau musim buah area Beaufort dan Sipitang akan sentiasa ada buah ni..
teka.. jangan tak teka...

10 ulasan:

hannie berkata...

Bukan pinang ka tu? :p
definitely not anggur.

LeeYo berkata...

nda la ku tau ika..klu d beaufort dlu yg aku tau manggis tp ni ntah la hihihi

Ika berkata...

moi: pinang pun bukan.. ya.. definitely bukan anggur... heheh

Leeyo: laaa... sadap ni buah ni leo.. biji nya lagi sadapp.. hehehe..

teka lagi.. heheh

Puan Saiman berkata...

buah ni kalau makan mau rendam air panas ka ni.... kalau makan sama gula sedap.... ndak tau la apa nama dia.... tapi betul ka tu ah...

Ika berkata...

ya beetullll... heh heh heh..
bah nanti aku kirimkan 1 kg buah ni dr beaufort kalau musimnya.. heh heh heh ...

LeeYo berkata...

ika SAH aku nda penah makan ini buah ehehehe.. nnt aku bz bodi minta sm kak kate la abis dia dpt 1 kg kan hihihi

Ika berkata...

hahaha...

bah klu ada ni buah nanti aku ambik cuti satu hari.. hantar ni buah pigi KK.. hihihi..

emma berkata...

kalo orang sarawak panggil ni buah dabai..heheh..tp sy bkn org sarawak jg..igtkan d sarawak ja ada buah ni, rupanya di sabah pun ada.. blum mkn jg buah ni tp ari2 my mum ada tanam, nenek sy p tebang...x la dpt merasa..huhuhu..

Ika berkata...

emma.. welcome to my blog.. ya.. di sarawak buah ni di panggil buah dabai..

emma orang mana? mcm mana tau nama buah ni kat sana? rasanya buah ni di kepulauan borneo saja yang ada.. :) mcm juga buah tarap, bambangan, dan pengulaban.. pernah dengar kah nama-nama buah tu? heheh.. :)

sayangnya emma tak sempat merasa buah ni.. memang sedap.. biji nya pun sedap, tapi ramai yang tak tahu.. :)

Shana berkata...

bah minta lah setangah kilo...sia lama sudah ndak makan ni.... time sia highschool ja dulu eheheh