Isnin, 10 Ogos 2009

Blog Hapdet....

Entry ni saja aku tulis sebagai memberitahu pada umum yang aku belum beranak lagi.. he he he..

tapi esok aku cuti la pula sebab mau check gula lagi.. maknanya esok 4 kali la aku kena ulang alik pigi klinik Putatan... hmmm... malassssssss...

dan lepas esok.. kalau keputusan OK.. boleh lah aku mengurangkan kekontrolan makanan manis ku.. sebab boring suda aku minum air kosong nih.. rasa mcm kosong jak hari-hari ku.. (padahal... tiap-tiap pagi tataaaappp minum horlicks ais.. sama susu kacang.. tiap2 petang pula makan goreng pisang... ) mudah-mudahan gula ku nda tinggi .. tapi nda apa.. klu gula ku masih tinggii, sekurang kurangnya aku masih ada stok gula dalam badan.. jadi nda la aku risau kalau ndada gula di pasaran... kih kih kih..

Hmmm.. dua minggu lagi semua umat islam akan menunaikan ibadah puasa... harapan menggunungku agar aku beranak sebelum puasa macam kabur-kabur saja ni memandangkan belum ada tanda2 besar mau beranak.. tapi ndak tau la.. benda-benda gini kita nda boleh ramalkan.. mana la tahu tiba2 malam nanti aku sakit perut mau melahirkan.. hi hi hi.. jadi kalau lama aku nda menghapdet blog ku ini.. paham-paham saja lah ya...

nampaknya tahun ni persiapan untuk menyambut Ramadhan kurang sikit lah.. aku pun konsentret mau menyambut orang baru.. lagipun musim penyakit kan.. jadi malas mau berjalan ke mana-mana kecuali kalau sdah terdesak.. aduhhh.. nda tau la bila keadaan ni akan reda... risau aku nih..

Pesakit yang terjangkit akibat wabak H1N1 ni makin ramai.. yang sudah 'pergi' pun makin ramai.. Ya Allah.. lindungilah kami daripada penyakit ini ... aku takut betul... ya lah.. kami sekeluarga tergolong dalam golongan yang berisiko tinggi... kakak baru 5 tahun.. adik 3 tahun.. aku pula .. wanita mengandung.. ayah pula .. perokok tegar.. aduhhh.. mudah-mudahan kami di lindungi Allah..

pagi tadi kakak pegi sekolah sudah start pakai mask.. dia suka bukan main lah.. bukan sebab mask tu boleh cegah H1N1 yang hari-hari di eja nya "H.L.N.L" tu.. tapi sebab katanya.. "hari ni kakak jadi Doktor!" adehhh anak aku nih.. malam tadi bila aku cakap sakit kaki minta urut.. dia cakap "sekejap.. ambil topeng dulu" aku hairan lah.. apa kena mengena topeng dengan urut kaki.. aku pun tanya dia "mau buat apa dengan topeng tu?" dia balas .. "mau jadi doktor.. mau ubat kaki mama.. " cheh.. anak aku ni.. bukan main beriya-iya lagi mau jadi doktor.. mudah-mudahan cita-citanya untuk menjadi seorang doktor akan kesampaian.. Amiinnnn...

p/s: korang doakan lah agar si kakak ni berjaya mencapai cita-cita murninya itu yer... dan juga.. jangan lupa doakan agar aku selamat melahirkan nanti... berdebar juga ni..

p/s/s: aku sudah lupa mcm mana rasa sakit mau beranak tu.. haru nih..

p/s/s/s: aku tiru besan ku banyak sangat p/s nya.. kih kih kih...

p/s/s/s/s: besan.. jangan marah ahhh.. aku lagi banyak p/s dari kita... ha ha ha

3 ulasan:

Puan Saiman berkata...

Psstt Ika, ndak apa.... makin banyak p/s tu, ertinya makin banyak la perhatian tu...hehehehehe

MaMaMiE berkata...

Psssstt, ika ko lupa suda? Klu ko rasa mcm sengugut tu, dia la mangkali tu...ngeh²...

Pssttt, semoga Allah mempermudahkan ko bersalin ya Ika dan selamat segala²nya. Amin.

Ika berkata...

besan: kih kih kih...

Makmi : mcm senggugut tu ka? sudah 9 bulan aku nda merasa senggugut nih.. kih kih kih..
Amiiiinnnn... mudah-mudahan juga senang aku bersalin mcm yang dulu-dulu juga...