Jumaat, 20 Mac 2009

ai em bek...

wah...
.
hampir dua bulan aku nda ke mari... banyak jua pukat-pukat yang bersarang... taik cicak pun banyak ni nda besapu.. hehehe...
.
aku sekarang suda beransur pulih dari perasaan yang nda siok tu... hehehe.. alhamdulillah.. ok lah juga.. selera makan makin meningkat... cuma ada beberapa bau-bau dan beberapa jenis makanan yang aku masih nda boleh makan sampai sekarang... ok lah tu... sekurang-kurangnya ada tenaga la juga...
.
hari tiga baru-baru ni aku pigi klinik... iya lah kan.. mendaftar la sebagai pengandung tegar... ehhehe.. itu pun kana tanya juga suda.. kenapa lambat daftar???
.
tapi yang aku nda puas hati ni.. mcm mana durang bulih kira aku punya kandungan sudah sampai 5 bulan.. ani yang ku keliru nih.. sedangkan aku kira sendiri.. paling tua pun kandungan ku ni umurnya baru masuk 4 bulan... heran banar ku... mcm mana juga formula durang ni..
.
bila check aku punya parut pula.. pandai pula durang keheranan perutku masih kecik.. baru 18 minggu... ntah apa-apa durang ni..
.
lagi satu yang ku heran tu.. adakah durang sudah kira aku mengandung sekarang ni 5 bulan.. tapi aku punya due di buku klinik tu di tulis 1/9... kalau sekarang aku 5 bulan.. mau tunggu bulan 9 tu kan ada mau 6 bulan lagi.. jadi aku mengandung berapa bulan??? 11 bulan??? 10 bulan?? bunting elepen kali aku ni kan?? hahahha..
.
lain cerita.. masa di klinik tu.. lepas buat pemeriksaan rutin.. durang suruh aku pigi check darah di klinik yang kira lebih besar sedikit di tempat aku mendaftar ni la.. sebab klinik tu ndada makmal, jadi tepaksa la pigi klinik pusat yang ada makmal..
.
jadi kelmarin aku pun pigi la klinik tu.. nda puas ati betul aku.. mana nda.. suda tau klinik tu kira besar lah.. siap ada kuartes lagi untuk pekerja.. tapi apa kesnya?? ndada tampat paking... dui dogok.. aku rasa engineer2 kita ni semakin hari semakin terserlah ke'palui'annya.. aku rasa kalau dari segi berfikir aku kali pandai sikit dari mereka tu... kalau pun tanah nda cukup.. try la buat basement! basement kan buli paking.. inikan.. sudah la orang yang pigi klinik tu orang yang sakit fizikal.. (iya la.. klu nda sakit.. nda kan pigi sana! sorry nya orang berunai!)... sampai sana.. makin betambah pula sakitnya.. sakit batis la.. sebab bejalan jauh.. sama sakit ati.. abis.. kan keluar kereta kana blocking! ntah apa-apa kebanyakkan bangunan sekarang! mau ambil untung labih jak... !!!!!!!
.
pas tu masuk la dalam klinik.. kira selesa la juga.. banyak juga kerusi menunggu.. banyak juga kaunter kaunter perkhidmatan.. pendek kata.. dari segi perkhidmatan aku nda komplen lah.. walaupun batah menunggu aku nda kisah.. sebab standard la tu .. mana-mana jabatan kerajaan pun kalau nda menunggu lama.. bukan jabatan kerajaan namanya .. asalkan kawasan tu selesa.. kerusi ok.. suasana ok.. nda panas.. ok la. bak kata urang putih.. aku ni nda la cerewet banar...
.
sudah batah menunggu tu.. nombor aku pun di panggil.. dan darah pun diambil dalam 10ml.. dui takut ku kana jarum.. heheh.. batah sudah kan.. mau 3 tahun labih suda nda kana jarum ambil darah ni...
.
lepas ambil darah tunggu keputusan lagi... sekali keluar keputusan.. jeng jeng jeng... aku kurang darah lagi.. patut la aku selalu paning paning sekarang ni.. rupanya aku anemic... na.. mau makan bayam lagi ni banyak-banyak..
.
minggu dapan aku ada review lagi sama doktor.. mintak-mintak la masa tu darah aku sudah ok...
apa apa pun.. semoga kandungan kali ni nda la banyak komplikasi macam masa aku mengandung kakak dan adik dulu... mana nda.. mengandung kan kakak... aku anemic.. sampai 3 atau 4 kali aku stay di hospital... masa adik aku kurang air.. sampai 2 kali kena stay di hospital juga.. pendek kata nya laki aku.. asal mengandung jak.. mesti berumah tangga di hospital..
.
harap-harap lah yang ketiga ni aku sentiasa sihat dan walafiat... aminnn...

Tiada ulasan: